30. 1. 2010

A svet sa točí ďalej!

Svet sa musel zblázniť...
...alebo možno ani nie veď to je už tak dávno, čo je svet postavený na hlavu, že to snáď ani nie je možné...takže svet je v poriadku a ľudia sú tiež normálny
No pár vecí ma zaujalo na tom, čo sa vo svete deje.
Najprv však spravím reklamu autorovi trilógie Milénium Stiegu Larssonovi. Naposledy som takto, ako prvý diel tohoto románu, zhltol knižku "To nemyslíte vážně pane Feynmane!" Naozaj pán Larsson vedel písať. Kriminálka napísaná vecne a akčne, tak, že prakticky od prvej až po poslednú stránku som sa od toho nemohol odtrhnúť. Naozaj klobúk dolu. Jediná vec mi na tej knižke prekážala. A to to, že prakticky každý deň deja končil hlavný hrdina v posteli s nejakou ženou, z ktorých (ak si dobre pamätám boli tri) ani jedna nebola, jeho manželka. Inak ma zaujal motív násilia na ženách, ktoré je vážnym problémom spoločnosti a je dobre, že na to mohol autor poukázať. Nielen, že sa investigatívny novinár pokúša prísť na záhadu násilných vrážd žien, ale je tam zároveň zobrazená krehkosť ženy ako nežnej bytosti, ktorú by si mal každý jeden muž vážiť a chrániť ju. No ale dosť o knižke aby som vám neprezradil pointu. Mimochodom na jednu z hlavných zápletiek som prišiel hneď na začiatku príbehu, no to ostatné ma držalo v napätí až do posledných stránok. Každému doporučujem prečítať, aj keď upozorňujem, že sa budete musieť povzniesť nad možno až príliš časté popisovanie sexuálnych aktivít hlavného hrdinu.
No a to, čo ma zaujalo na dianí. Začneme zľahka. Každý slovenský hokejový alebo všeobecne športový fanúšik zaregistroval stúpajúcu formu slovenského hokejového brankára v kanadsko-americkej(teda viac americkej ako kandskej) NHL Jaroslava Haláka. Čítal som článok o tom, čo by hokejový odborníci radili generálnemu manažérovi týmu Montreal Canadiens. Z troch citovaných názorov by som nebol zástancom ani jediného. Teda pravdu majú všetci. Pre nezasvätených priblížim situáciu. Jaro Halák má vynikajúce štatistiky, ktoré by ho v každom inom týme NHL pasovali na brankársku jednotku (teda aspoň kým by mu vydržala forma), no v Montreale sú pravidlá iné. Konkurenciu mu robí o niečo mladši Carey Price, Kanaďaň tiež podávajúci obstojné výkony, no na Jara v tejto sezóne nemá. Avšak má podporu vedenia týmu a čo je ešte oveľa dôležitejšie - miestnych fanúšikov, ktorý v ňom vidia obrovskú hviezdu, nástupcu Patricka Roya a vodcu týmu, ktorý Montreal po dlhých rokoch privedie k vytúženému Stanley cupu. No a tu je tá diléma. Kto má zostať v týme a kto odísť? Alebo zostanú obidvaja? Na to neexistuje správna odpoveď, ale skúsime sa pozrieť na tri možnosti ktoré máme:
1. Predajú Jara - dostanú nejakú náhradu, Jaro sa možno chytí v novom týme a bude jednotkou a bude štvať generálneho manažéra (volá sa Bob Gainey) a popri tom sa v Montreal bude Priceovi dariť alebo sa mu dariť nebude. Je to risk. No myslím, že prijateľná miera rizika. Price je mladý a bude sa zlepšovať. To je takmer isté. Otázka je kedy.
2. Predajú Pricea - rozbor je presne ten istý riziko veľmi podobné no Price má vyššiu cenu a tak náhrada zaňho bude vyššia, no i hanba generálneho manažéra ak sa Price chytí veľmi rýchlo v novom pôsobisku, bude oveľa väčšia.
3. Zostanú obidvaja - no ak áno určite nie na dlho... po sezóne 2010/11 tam pre oboch miesto nebude prakticky na 100%. Čo bude predtým je vo hviezdach.
A čo z toho vyplýva? No len to, že by som nechcel byť v koži generálneho manažéra The Habs. Bude musieť riskovať a ukázať aký dobrý je hráč....
Ďalšie veci, ktoré okomentujem budú z diania na Slovensku. Jedno je predvolebný boj a to druhé vlastne tiež. V prvom sa pozastavíme na to ako strany rozbiehajú svoju kampaň. Opozícia a koalícia si prehadzujú útoky, ostatne ako vždy, no ani jedna strana sa nedokáže poriadne brániť. Ak by niektorý argumentoval takto pri pohovore do práce, ja by som ho nezamestnal. A mal by som ho napriek tomu voliť? Veď to čo vraví je niečo ako pohovor do zamestnania. Akurát, že výberová komisia je tovrená celým národom a otázky kladie moderátor, či politický oponent a tým zastupuje mňa ako člena výberovej komisie s hlasovacím právom. Uvidím ako sa to vyvinie. Prečítam, čo mi sľubujú vo svojich programoch a budem sledovať ako dokážu odpovedať na dotieravé otázky výberového konania. Hlasovať môžem len za jednu stranu a tak chcem aby môj výber bol pozorný. Nechcem nadávať na niekoho, koho som si sám zvolil. Žiaľ nie som klasický zamestnávateľ, ktorý nevhodného zamestnanca môže kedykoľvek vyhodiť. Mám však jednu malú útechu: po štyroch rokoch musia opäť svoju zmluvu obhájiť.
A tá druhá je trochu z iného súdku. Pán podnikateľ Hlina inicioval demonštráciu.Bolo to síce už pred týždňom, ae myslím, že stále je to aktuálne. Vďaka facebooku a pravdepoobne aj svojmu blogu sa demonštrácie zúčastnilo okolo 500 ľudí. Nie je to veľa no verím, že ľudia naberú odvahu prejavovať aj takýmto spôsobom svoj názor. A bude ich pribúdať. Ja som tam nebol, žiaľ do Bratislavy to mám predsalen kúsok, ale aspoň touto cestou by som chcel takéto konanie podporiť. Má to zmysel. Prejavujme svoj nesúhlas a buďme strojcom krajšieho prostredia. A tak sa takto v mojom blogu pridávam k iniciatíve: Mám rád túto krajinu (Slovensko), a nemám rád túto vládu (opäť slovenskú). Samozrejme myslím, že podobná iniciatíva by mala zmysel i v ČR a tiež by som ju podporil,pretože mám rád túto krajiny (tentokrát Českú republiku), a pretože vďaka inteligencii českých politikov to bude už skoro rok, čo sa riadi parlament heslom nič nespravím, nič neskazím.
A záverom dodám, len to čo ste už čítali v nadpise: ...a svet sa točí ďalej. Život je krásny a užívam si ho.
Viete, že sú to už tri mesiace a dva dni čo som zasnúbený s mojou princeznou? Je to super. :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára