10. 1. 2010

ARCHÍV - Slovák má vždy pravdu z 23.6.2007

Všeobecne o Slovákoch platia dve pravidlá:
  1. Slovák má vždy pravdu
  2. Ak náhodou pravdu nemá platí pravidlo číslo jedna




Parafrázou tejto starej ľudovej múdrosti som si dovolil začať článok ktorý možno vyvolá búrlivú diskusiu a tým aj potvrdí to čo som naznačil na začiatku. Čo tým myslím? No nič iné len to že my ľudia máme v povahe (ja nie som vôbec iný) to že vždy chceme mať pravdu. Nesúhlasíte so mnou? V poriadku ja vám to neberiem ale o opaku ma asi nepresvedčíte..... Toto je postoj, ktorý by sa dal označiť ešte za veľmi slušný. Ale skúste si prečítať diskusiu k niektorému článku o slovenskej politike a prejde vás chuť ešte vôbec niekedy diskutovať. Stačí ak niekto vyjadrí v diskusii svoj názor a už sa doňho začnú obúvať oponenti, ktorí majú iný názor a nemusí ani jeden ten názor byť zlý ale keď si „nestranný“ pozorovateľ číta diskusiu na úrovni žiakov základných škôl alebo chlapov čo si po šichte na stavbe šli sadnúť na jedno pivo, a už ich v sebe majú pár, tak má dosť...a popri tom títo ľudia v diskusii o sebe tvrdia že sú vzdelaní, inteligentní a úplne triezvy :)....
Priznávam často sa zapájam do diskusie v ktorej nechcem diskutovať ale chcem len vyjadriť svoj názor prípadne (a to ešte radšej) o ňom presvedčiť mojich spoludiskutujúcich. Nie je to načo je diskusia vytvorená myslím že diskusia by mala mať za úlohu dospieť k objektívnemu záveru a byť ochotný vypočuť si a akceptovať aj názor druhého, ale ja nie som z tých čo sa dajú veľmi ľahko manipulovať a nie som rád keď mi niekto dokáže že nemám pravdu....
V každom prípade človek môže svoj názor vyjadriť aj tak že svojho oponenta nenazve debilom alebo ešte niečím horším a nepoužíva slovník za ktorý by sa hanbil aj posledný žobrák...
Myslíte si, že som si prečítal jednu nepodarenú diskusiu a hneď som sa kvôli tomu ponáhľal si založiť blog? Tak to asi tak nebude internet používam už pár rokov a diskusie ak sú na úrovni som čítaval rád v poslednej dobe to ale upadá a ja neviem čo si vlastne mám myslieť o inteligencii slovenského národa, ktorí nedokáže vyjadriť svoj názor ináč ako tak že úplne zhodí toho kto si myslí niečo iné.
Aj pre toto som prestal obohacovať okolie svojimi názormi v diskusiách a rozhodol som sa vytvoriť tento blog ktorý snáď bude mať vyššiu úroveň ako diskusie, ktoré sa nájdu na všetkých slovenských spravodajských serveroch.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára