10. 1. 2010

ARCHÍV - Nech žije! ...a nielen na Vianoce z 30.12.2007

Vianoce sú za nami a mnohí už aj zabudli, že niečo také bolo. Po dlhých týždňoch predvianočného ošiaľu prišlo pár dní pokoja a znovu sme v bežnom živote plným rôznych bežných starostí a radostí.


Čo sa po Vianociach zmenilo? No v obchodných centrách postupne mizne vianočná výzdoba a začali výpredaje. Ale zmenilo sa niečo v srdciach ľudí? Uvedomili si prečo vlastne Vianoce sú a aká je ich pôvodná zvesť? Pevne verím, že pár takých nadšencov sa medzi nami nájde a nebude im vadiť môj príbeh tohtoročných Vianoc.


Tieto Vianoce boli pre mňa nové. Možno ani nie tak Vianoce ako samotná doba predvianočná alebo ak chcete obdobie adventu. Prvý rok pracujem a konkrétne v obchodnom dome. A tak obdobie pred vianočnými sviatkami nie je v žiadnom prípade časom na pokojnú prípravu na sviatky pokoja a mieru, ale obdobie kedy je v zamestnaní najviac práce a kedy po nás ľudia chcú aby sme im poradili čo na poslednú chvíľu kúpiť ako darček. Len tak medzi nami s prázdnymi regálmi sa to praktikuje veľmi ťažko. A tak som si niekedy začiatkom decembra uvedomil že začína advent a zrazu sme tu mali 22. decembra a Vianoce klopali na dvere. Aby som pravdu povedal taký krátky advent som ešte nezažil a verím, že nabudúce si to už vychutnám tak ako by sme si to ako kresťania vychutnávať mali.


A potom prišli dlho očakávané sviatky. Všade vyzdobené stromčeky, okná, dvere a ozdobami ovešané všetko na čo len ozdoby zavesiť ide. Ľudia si konečne vydýchli a užívali si zaslúžený pokoj po týždňoch príprav. A začali sa zamýšľať prečo Vianoce sú a čo pre nás znamenajú. Mnohí prišli na to, že Vianoce sú na to aby sme boli s rodinou, iní zase, že ich máme aby sme mohli si medzi sebou dávať darčeky, niektorí zase aby sme sa mohli dobre najesť alebo dokonca opiť. A niektorých (verím, že ich nebolo najmenej) napadlo, že všetko táto sláva je oslava narodenín Pána Ježiša Krista. Ja sa pridávam k posledným. Konečne som mal v práci pár dní voľna a mal som i čas sa zamyslieť nad tým čím, žijem, čo je pre mňa dôležité a prečo vlastne to všetko. Keď na to všetko je odpoveď lebo Pán Ježiš niekedy pred dvetisíc rokmi za mňa zomrel. Ale tým to neskončilo a On znovu žije. A ja môžem žiť s ním a prežívať to, že bez neho by som nebol nič, no s ním som Božie dieťa a dedič nebeského kráľovstva.


Vianoce skončili a čo teraz spraviť s našim životom? Keďže oslavujeme narodeniny Božieho syna a na narodeniny sa oslávencovi daruje nejaký darček poďme aj jemu spraviť radosť. Radosť tým ako žijeme a tým, že tento svet naňho ešte nezabudol. Nech žije! Nech žije v našich srdciach každú sekundu nášho bytia.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára