10. 1. 2010

ARCHÍV - A bolo svetlo z 2.7.2007

Mám svetlo
Po dnešku už viem prečo si mnohí ľudia na jednoduché opravy elektrického zariadenia volajú odborníkov. Môj privát nie je nijak luxusne zariadený a keďže na lampy peniaze nemám rozhodol som sa namontovať si do izby a na chodbu objímky ako „plnohodnotné“ svietidlo aspoň do času, kým nezoženiem niečo lepšie. Ako študent medicíny a absolvent gymnázia nemám o elektrikárčine moc prehľad, ale povedal som si, že takúto jednoduchú vec zvládnem bez problémov, veď zapojiť dva drôtiky nemôže byť náročné. Mýlil som sa. Zabralo mi to oveľa viac času ako som plánoval.


Začal som na chodbe vyštveral som sa na stôl a v záklone som úspešne odkryl zaizolované drôty a bez väčších komplikácii som prvú objímku namontoval a na moju radosť fungovala. Následne som sa aj so stolom presunul do izby kde som očakával podobný priebeh mojej práce. Ale ako tak som sa tak zahľadel na tie drôty tak ako počítam tak počítam oproti štandardným dvom drôtom zo stropu sa na mňa usmieval ešte jeden bonusový drôt. Najväčšia chyba bola, že som si nezapamätal ktoré dva drôty boli prepojené, resp. som si všimol tretí drôt až potom ako som odmotal izolačnú pásku a odkryl si káble. Moje rozhodnutie vzhľadom na to, že som nemal skúšačku bolo dosť trúfalé ale rozhodol som sa, že zapojím žiarovku na dva náhodne zvolené káble. Zapojil som, zapol pojistky a na moje počudovanie žiarovka blikala a to bez ohľadu na to v akej polohe bol vypínač. Teraz to už chápem, ale predtým to bola pre mňa záhada. Rýchlo som odpojil poistky a skúsil druhú alternatívu. Tá už bola úspešná a žiarovka svietila. Tak som všetko pekne za sebou upratal a sadol si k notebooku, že sa opäť idem učiť. Na moje najväčšie prekvapeni notebook ukazoval, že nie je v sieti a teda energiu berie z baterky. Moja prvá reakcia bola skontrolovať ističe, ktoré ale boli zapnuté. Chvíľka zamyslenia a potom mi to došlo. Bude to súvisieť s tým tretím káblom čo sa na mňa tak pekne usmieval, z tej diery v strope. A bolo to tak samozrejme vzhľadom na to, že som ešte stále nemal skúšačku tak som mal dve možnosti ako daný kábel zapojiť. Samozrejme som najprv vybral tú nesprávnu. Našťastie sa už nemohlo nič stať keďže som už vedel, že vlastne musím nájsť kábel, ktorý je fázou a pekne naň napojiť to čo mi prevyšovalo.
Elektrikár sa mi vysmeje a opatrný človek tiež ale ja som už raz taký. V týchto veciach som sa už toľkokrát popálil a napriek tomu to skúšam znova a znova. A raz si možno dokážem opravovať elektroinštalácie sám, ale viem, že bez adekvátneho vybavenia sa aspoň určitú dobu do niečoho podobného púšťať nebudem.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára