10. 1. 2010

ARCHÍV - Super! Nová "IP-ečka"! z 27.1.2008

Tak pri tomto alebo nejakom podobnom zvolaní sa už môj spolubývajúci väčšinou od srdca smeje. Neveríte? Tak čítajte ďalej a zistíte, že by ste sa smiali tiež.


Najprv krátke laické vysvetlenie pre tých ktorí sú ešte väčšími laikmi ako ja. A to vysvetlenie, čo to tá IP-ečka je. IP adresa ako tomu nadávajú oficiálne, je adresa počítača v celosvetovej sieti internetu. Pôvodný plán bol, že by každá bola unikátna, ale to už pri súčasnom počte počítačov asi možné nie je. Každopádne keď čítaš tento blog tvoj počítač má pridelené číslo ktorým sa ťa dá identifikovať.
A to sa dostávam k tomu o čom to vlastne má byť. Ako veľa iných ľudí si sledujem, štatistiky, kto a kedy je na mojom blogu. A tak každý deň keď zapnem internet idem na stránky so štatistikami môjho blogu a skúmam odkiaľ sa ľudia na mojej stránke objavili, aké články čítali, ako dlho tu boli a akú adresu mali. Zvlášť zaujímavé je keď vidím, že niekto ma vygooglil a potom zrazu bol na mojom blogu. Alebo tiež keď sa objavuje často nejaká jedna rovnaká IP adresa, ktorú neviem priradiť, k žiadnej mne známej blízkej osobe.
Teraz som pridal nový, štatistický systém od googlu. Tam je najzaujímavejšia mapa skade všade ste. A by ste neverili, že medzi vami sú ľudia z Ameriky, Austrálie, Kene, či Saudskej Arábie. A tak mojou hlavou sa miesia myšlienky o tajných ctiteľkách, z rôznych končín našej Zeme. Je to zvláštne, keď viem, že nič z toho asi nieje pravda, ale baví ma Vás sledovať, a ak chceš zostať v anonymite nič sa neboj. Kým mám len IP adresu nedokážem zistiť kto si. Môžem hádať. A len môj spolubývajúci vie ako ma baví hádať kto sa to mohol objaviť na mojom blogu päťkrát za posledný týždeň. No kto to je? Nejaká krásna neznáma? Mám sa načo tešiť alebo je to zas nejaký človek ktorý si chybne myslí, že moje články sa dobre čítajú a nevie sa dočkať nového? A tých otázok pribúda. A napriek tomu (alebo možno práve pre to) sa v tom stále vŕtam, ale od spánku ma to neberie...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára