10. 1. 2010

ARCHÍV - Bicyklovať? z 15.8.2007

No pre zdravie by to mohlo byť dobré, ale v Slovenskej republike za chvíľu nebude existovať rozumné miesto, kde by sa dalo športovať takýmto spôsobom.


Za posledné dva týždne sme na bicykli s kamarátom precestovali polku Slovenska. Teda skoro 1000 km. Samozrejme takáto cesta si vyžiada určité prípravy a teda posledné dni sme strávili servisom bicyklov a dokupovaním rôzneho viac či menej potrebného príslušenstva. A ako to už pri nákupoch dvoch dobre naladenych „teenagerov“ chodí tak padali aj niektoré hlášky len tak.... Okrem toho že sme nespočetnekrát prehrali na nespočetné množstvo viac či menej pekných asociácií tak sme sa obzerali aj po obchodoch, ktoré nemajú s bicyklami mnoho spoločného. Každopádne zastavili sme sa pri jednom obchodíku s pracovnými potrebami. Napadlo nás, že by sa možno hodili nejaké reflexné pásky. To by naozaj nebolo od veci, ale na bicyklových taškách už nejaké sú tak sme tento nápad zamietli. Čo sa ale nestalo tak kamarátovi zablúdil pohľad na reflexné vesty. Stačilo, že mi na ne ukázal a už sme sa skoro váľali od smiechu. Asi tušíte prečo.
Ale moje skúsenosti s reflexnými vestami a cyklistami sa ešte zďaleka týmto nekončili. Ako sme tak išli po nejakej bočnej ceste tak oproti nám išiel jeden starší pán a mal na sebe práve takúto cyklistickú vestu. No samozrejme nezostal som vážny a kamarátovi som cez rameno prehodil, že niečo také by som na seba na bicykli v živote nedal. No a dnes som sa dočítal, že vzhľadom na vysokú nehodovosť cyklistov na cestách chcú do nového zakona o premávke na pozemných komunikáciách zapracovať povinnosť, aby cyklisti nosili takéto vesty.... Ked som ten clanok docital tak som vybuchol. Takýto nezmysel...
Takže na Slovensku cyklistom asi definitívne odzvonilo. Do lesa môžu len po niekoľkých kilometroch cyklistických chodníkov, z ktorých polovica vedie po štátnych cestách. A na štátnych cestách budeme musieť byť obrnení ako stredovekí rytieri a zároveň farební ako kanárici... Keď táto vláda niečo vymyslí tak to proste stojí za to.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára