10. 1. 2010

ARCHÍV - Skoro 1000 km dlhý výlet z 15.8.2007

Včera sme sa s kamarátom vrátili s takého menšieho bicyklového výletu. Spolu s dňami oddychu nám to trvalo 12 dní.
Začnime ale pekne od začiatku. Ráno 3.augusta sme vyrazili z Brna na dlho pripravovaný a vrelo očakávaný „roadtrip“ do Spišskej Novej Vsi. Cestu tam sme si rozdelili do štyroch etáp a šli sme ju štyri dni bez prestávky. Prvý deň sme úspešne prekročili za Hodonínom hranice a došli na Starú Turú, kde nás privítali v miestnom zbore Cirkvi Bratskej a kde sme vďaka ich pohostinstvu strávili prvú noc veľmi príjemne.
Druhý deň nám cestu k Žiline komplikoval mierny vetrík ktorý pofukoval proti smeru našej jazdy. Úsek dlhý okolo 160 km sme zvládli a o desiatej večer sme prišli do campu, kde sme si rozložili stan a uvarili pozdnúvečeru. Ráno sme vstali do slnečného dňa a tešili sa na krátku oddychovú etapu cez Terchovú do Dolného Kubína. Potvrdilo sa síce, že tretí deň zvykne byť krízový, no keďže sme mali naplánovánú, síce vysokohorskú, ale krátku etapu tak, sme sa nemuseli ani veľmi premáhať a došli sme tam, kde sme potrebovali. Vzhľadom na to, že z Dolného Kubína pochádzam som sa zahral na turistického sprievodcu a ešte pred večerom sme si prezreli toto centrum Oravy.
Štvrtý deň sme zamierili ešte ďalej na východ a došli do Spišskej Novej Vsi. Po relatívne oddychovej Nedeli sa nám táto etapa zdala krátka a ubiehala ako po masle. Došli sme v rozumnom čase a tak sme si mohli vychutnať domácu stravu od mojej mamky a samozrejme horúcu sprchu.
Následujúce dva dni voľna nám padli vhod. Avšak druhý deň pobytu sa čisto pasívny odpočinok premenil aj na krátky bicyklový výlet do Slovenského raja kde nás ale jedna „Strážkyňa prírody“ nepustila do lesa a museli sme ísť po ceste....
Vo štvrtok sme sa vydali na spiatočnú cestu ktorej súčasťou bol aj hlavný bod nášho programu: Campfest 2007. Vyrazili sme skoro ráno aby sme tam došli v rozumnom čase a na naše prekvapenie sme tam boli aspoň o dve hodiny skôr ako sme predpokladali. Tých 70 kilometrov cez kopčeky Slovenského Raja a Nízkych Tatier sme zvládli ešte do obeda a tak sme pred večerným začiatkom campfestu mohli oddychovať a to naozaj pasívne.
Po troch dňoch Campfestovania sme vyrazili opäť na cestu. Dovtedy nerušený priebeh cesty narušili hneď dve veci. Jednak v podstate celodenný dážď a tiež to, že sme museli lepiť dušu na kamarátovom bicykli. Zabralo nám to všetko dosť času a tak sme došli do campu len pri Trusalovej a nie pri Žiline ako sme pôvodne plánovali. Na ďalší deň sme chceli vstať veľmi skoro, ale budík nebol na nás dosť hlasný a tak sa naše vstávanie trochu posunulo a na najdlhšiu etapu (skoro 200km) našej cesty sme vyrazili až o deviatej. Našťastie to všetko prebehlo dobre a o deviatej večer sme dorazili na Starú Turú, kde sme opäť prespali už v našom známom zbore CB.
Posledný deň bol proste skvelý. Vyrazili sme za rána a aj keď nám všetky aj menšie kopce začínali robiť problémy tak sme udržali vysokú rýchlosť a už o šiestej sme boli v Brne kde naša cesta končila.
Na záver ešte jedno odporúčanie kto sa vyberiete na podobne dlhú cestu na bicykli zožente si veľmi mäkké sedlo. Oceníte to.