10. 1. 2010

ARCHÍV - Ako nepremárniť život? z 12.1.2008

Videl som film s názvom "Klik - život na diaľkové ovládanie" a to ma motivovalo k napísaniu tohto článku. Je to moja reakcia a nie recenzia na film.
Všetci sme dostali od Boha úžasný dar. Tým darom nie je nič iné ako náš život. Život ktorý si sami riadime a ktorý prežijeme každý tak ako sa nám páči. A objavuje sa otázka: Ako ten život prežiť aby to nebola strata času? Ako prežiť život za ktorý sa na smrteľnej posteli nebudeme musieť hanbiť? Pre čo sa oplatí tento čas žiť? Odpoveď na to si dávame každý sám v našom rebríčku priorít a hodnôt. V tom čo robíme, alebo aj nerobíme, každý deň po tom ako vstaneme a predtým ako ideme spať. A dostávame sa k tomu o čom to bude. O tom aký rebríček priorít by som si mohol trebárs tak cvične zostaviť. Nebudem tu vymenovávať veci zaradom ako idú len tie veci, ktoré sú pre mňa dôležité, tie bez ktorých by som v mojom živote cítil nejakú medzeru.
Tak čo by v mojom živote malo mať právo toho aby bolo spomenuté ako prvé? No čo je to prečo sa oplatí žiť. Začnem rodinou. Rodina teraz pre mňa znamená rodičia súrodenci a všetci príbuzní. Majú zvláštne miesto v mojom živote a právom im patrí toto významné miesto. A čo rodina do budúcnosti? Áno určite tam niekedy bude. Dúfam že nie veľmi neskoro a dúfam, že do nej bude patriť ONA. No a prejdeme ďalej čo nám ešte zostáva? Jednoznačne nesmiem zabudnúť na vzdelanie. Škola v mojom živote znamená dosť. Teraz ako neštudujem ale pracujem som si uvedomil, že naozaj škola je fajn a učenie mám i celkom rád. A teda ak to vyjde a Boh to tak bude chcieť idem opäť do školy. Teším sa ako malé šesťročné dieťa na prvý deň do školy. Bude to skvelé. A čo ďalej ďalších dôležitých vecí je veľa patria medzi ne veci ako zdravie, či rôzne hodnotné veci. Ale všetko toto čo som vymenoval nemá pre mňa vôbec žiadnu cenu v porovnaní s tým čo uvediem teraz. Nie je to vec, nie je to osoba, nie je to vlastnosť. Je to Boh. Boh, ktorý mi tento život dal a bez ktorého som úplná nula. Boh, ktorý mi tento život môže i vziať, ale môže mi zároveň dať všetko to po čom zatúžim. S ním život zrazu má zmysel. Nie je to len pár dni bez konca, ktoré dožijeme a zostane po nás pár fotiek a v lepšom prípade aj nejaká dobrá spomienka. Je to život, ktorý vedie k večnému životu v spoločenstve s Najvyšším. S Hospodinom zástupov, ktorý nás nadovšetko miluje a je tu, aj keď mi Ho nevidíme. On je to, čo je mojim zmyslom života to, prečo sa mi neoplatí žiť život na diaľkové ovládanie.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára