30. 5. 2010

Voľby 2010 poprvýkrát...

Nie som politológ ani odborník na miestnu politickú scénu, no aj tak napíšem pár viet k včerajšiemu výsledku volieb v Českej republike.
Z môjho osobného pohľadu hodnotím výsledky skôr pozitívne, no k ideálnemu majú ďaleko. Ale čo je vo svete ideálne? Musím si sám uvedomovať, že tých vecí nie je príliš veľa. Ba práve naopak je ich málo. A tak víťazstvo ČSSD je vlastne prehrou, prehra ODS je zmiernená tým, že majú nádej na post českého premiéra, výhra nových strán a to TOP 09 a Vecí Verejných je jednoznačná a prítomnosť komunistov v parlamente, je už, na naše nešťastie, samozrejmá.
Tieto výsledky parlamentných strán sú pozitívne, teda až na populisticky ladené Veci Verejné. Negatívnejšie sú správy o tom, že do parlamentu sa nedostali dve strany, ktoré by tam podľa mňa mali byť. Nevravím, že by som ich v prípade, že by som mal tú možnosť volil, ale myslím si, že v parlamentných laviciach by mali sedieť poslanci za KDÚ-ČSL a za Stranu Zelených. Áno voči obom týmto stranám mám určité výhrady, ale názory, ktoré reprezentujú a obhajujú, si zaslúžia byť počuté a mediálne pretriasané. Verím, že tieto strany na štyri roky nezaspia a budú pokračovať vo svojej práci, zvýšia svoju atraktivitu a pred nasledujúcimi voľbami ponúknu program, ktorý zaujme toľko voličov, aby mali v parlamente stabilné miesto.
Tak toto bol môj osobný laický a možno trochu naivný pohľad na výsledky českých volieb. Verím, že za dva týždne budem môcť voľby do NR SR, ktorých sa aktívne účastním, hodnotiť aspoň tak pozitívne ako výsledky tu v ČR.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára