13. 5. 2010

Je to vyvrcholenie?

V súčasnosti okolo nás vrcholí všetko možné. Okrem vrcholiacej hokejovej sezóny v podobe majstrovstiev sveta, ale i v záverečnej časti profesionálnej NHL, samozrejme i v Čechách i na Slovensku vrcholí predvolebná kampaň politických strán, no samozrejme vrcholí i školský rok, pre nás vysokoškolákov v podobe nebezpečne sa blížiaceho skúškového a pre maturantov prvou veľkou skúškou, no zďaleka nie poslednou. No a tak ma napadlo, čo je pre mňa vyvrcholením tohoto roku.
Ako športový fanúšik som si užíval prvý vrchol hokejovej sezóny počas Olympiády vo Vancouveri, teraz si užívam Majstrovstvá sveta ale i skvelú jazdu Montrealského týmu v playoff na ceste možno i za Stanleyho pohárom. Ale nie, nič z toho vrcholom naozaj nie je.
Tento víkend tu máme vyvrcholenie motoristickej sezóny v Monacu. Veľká cena F1 je tam vždy napínavá a očarujúca. No ani tento vrchol nie je najvyššie.
Zo športových vrcholov tu je ešte niečo pre našich futbalistov. Veď majstrovstvá sveta sú len raz za štyri  roky a tento rok sa tam po prvýkrát objaví tým reprezentujúci naše milé Slovensko. No nič z týchto športových udalostí nie sú pre mňa vyvrcholením môjho roku.
Keď budem pokračovať ďalej mohol by som spomenúť prázdniny a letnú dovolenkovú sezónu, či ešte mnoho rôznych kultúrnych a spoločenských udalostí.
Ale rád by som sa zastavil pri ešte jednej oblasti. A to sú cirkevné sviatky. A tam sa už súperí o skutočné prvenstvo medzi vrcholmi môjho roka. Úplne na vrchu by boli Vianoce, ale ešte vyššie Veľká noc. Myslím, že v bežnom roku by to bol ten najvyšší vrchol. Práve pripomenutie si smrti a života z Božej milosti je to pravé, za čím by si človek, hlavne človek veriaci, mal ísť a sú to udalosti, na ktoré by sa mal tešiť a pripravovať.
No tento rok je výnimočný a prvenstvo je niekde inde. Viete kde? No ja myslím, že viete. Veď už je to dávno verejne známe, že vyvrcholenie tohoto roka bude pre mňa v októbri. Posvätením nášho vzťahu s Katkou pred Bohom a pred ľuďmi. A potom už nebudem mať priateľku s veľkým P, ktorú si veľmi vážim a som za ňu nesmierne vďačný. Od 2.10. budem mať manželku, s ktorou chcem stráviť celý život. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára