31. 10. 2019

o boji

17.11. je deň boja za slobodu a demokraciu. Slobodu vybojovala generácia našich rodičov a prarodičov a ja mám to šťastie od svojich 2 rokov žiť v slobode (takže vlastne celý život). Inšpirovaný aj týmito udalosťami nedávnej histórie, som sa minulú nedeľu (27.10.), v rámci zhromaždenia spoločenstva CB v Svitavách, zamýšľal nad témou boja (nahrávka tu). My veriaci - proti komu, čomu máme a nemáme bojovať. Z toho čo som hovoril a nad čím som premýšľal je pre mňa najdôležitejší text, ktorý nás odkazuje na slová apoštola Pavla (epištola Efezským 6), že náš boj nie je proti krvi a telu (ľuďom), ale proti vládcom temného sveta (satan). A tak viem, že v našich každodenných zápasoch, protestoch proti vláde (bude veľký 16.11., ako iste vieme), či za zlepšenie klímy alebo za čokoľvek iné bojujeme, musíme nevyhnutne myslieť na ten duchovný boj, ktorý popísal ap. Pavel, ktorý musí zostať našou prioritou a do ktorého nás Boh vybavil. Je to každodenný boj nielen s pokušením. Boj, ktorý diabol vedie proti nám "partizánskym" spôsobom a snaží sa zničiť, čo ešte môže. Vojnu už vyhrať nemôže, ale škody môže napáchať viac než dosť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára